Marbella vergane glorie

20 september 2023 - Prado del Rey, Spanje

Het regent vandaag. We zuchten. En met wij bedoel ik de planten en het gras hier in de tuin en wijzelf. Plan de campagne; we gaan naar de Shoppingmall in Marbella en dan kijken we wel of het nog droog wordt in de middag. De rit ernaar toe is een hele klim, dwars door en over de Sierra Grazalema in de mist! Vlakbij Marbella wemelt het ineens grote villa's, zwaar bewaakte urbanisaties en golfbanen. We slaan rechtsaf richting de Shoppingmall.

We houden een winkeldagje, scoren wat leuke kleding en eten Tapas bij een Lunchcafé. Terug bij de auto besluiten nog even Marbella zelf even in te gaan. Het is inmiddels droog en warm en we lopen op de boulevard langs het strand heen en weer en drinken wat op een terrasje. Ik vind de sfeer niet gezellig. Het stikt er van de Engelsen, de één nog meer ordinair uitgedost als de ander en de horeca valt tegen. Het is vergane glorie.

Als we weer terugrijden over de Sierra is het wel helder en genieten we volop van het ruige uitzicht, van de ultieme glorie van de bergen in het gouden uur, net voordat het donker wordt.