En lang, lang, lang was deze tweede reisdag

12 september 2023 - Prado del Rey, Spanje

Om 07:57u nog even getankt in Orléans en daarna... vite-vite-vite! Snel de snelweg op richting Bordeaux. Noord Spanje moeten we gaan halen vandaag. Dit wordt een hele lange reisdag. Het rijden gaat voorspoedig; ik rijd zelf ook weer een stuk, alleen bij Bordeaux stroopt het een poosje op tot een file die wel kalmpjes doorrijdt. In de middag als we net in Spaans Baskenland rijden stopt de Tom Tom ermee. We zijn een poosje boos, maar ondertussen rijden we dan verder met de navigatie van Google Maps op mijn mobiel. Die Tom Tom! Die is 8 weken oud en nu al overleden. Ik zet me erover heen, Marco blijft er nog even over sudderen. Ondertussen komen we erachter dat het fijne hotel in Valladolid, waar wij vorig jaar logeerden, zijn kamerprijs flink heeft opgedreven. € 158,- zonder ontbijt. We besluiten dat ik een goedkoper alternatief ga zoeken. Ik vind een kamer in Hotel La Mota in het stadje Medina del Campo. Dat betekent wel dat we nog es een uur verder moeten rijden dan gepland. Marco rijdt dapper verder en ik boek de kamer inclusief ontbijt voor slechts € 82,80. Het blijkt een schot in de roos (un golpe). Een prima kamer, een breed en lang bed, een airco en een warme douche. Dikke duim omhoog.

Medina del Campo heeft een gezellige Plaza del Mayor, wat bij ons in veel steden de grote Markt is.

Marco en ik ploffen neer op een druk terras en genieten van de Spaanse gezinnen om ons heen. Het is 21:00u en het wordt steeds drukker, het is dan ook zaterdagavond. Verderop zien we een verlichte stadpoort met een groot oud gebouw ernaast, wat lijkt op een gemeentehuis. De boel is met blauw en roze licht gedecoreerd. Nou haha, het doet een beetje Disney achtig aan.

Medina del Campo

Op deze Plaza drinken wij ons eerste Spaanse glas wijn en hij smaakt geweldig.

Eerste glaasje rosé op het Plaza del Mayor

We eten wat en lopen dan rustig een rondje over het plein op weg naar ons bed.

(Lieve mensen, ik had de afgelopen 2 dagen problemen met het internet hier, daardoor komen de verhalen wat later)

1. Jm Schellaars:
    13 september 2023
    Wij rijden alleen op Google maps
    Is prima hoor👍