Mooie reisdag 3 en maandag lanterfanterdag

13 september 2023 - Prado del Rey, Spanje

Omdat we niet meer dan 650 kilometer hoeven rijden, staan we iets later op. We hebben goed geslapen. Uitgebreid gedoucht en op zoek naar de ontbijtruimte. Het blijkt in de kelder te zijn; het lijkt op een grote vergaderzaal met bijpassende sfeerverlichting. Ach, wat boeit het! Het ontbijtbuffet is heel uitgebreid, veel verse producten en het smaakt ons prima; dat we dan in een felverlichte zaal zitten, nemen op de koop toe.

Ontbijt in de kelder met sfeerlicht

De reisdag gaat zeer voorspoedig. Ergens tussen de middag snavelen we in een wegrestaurant nog even gekruide kipfiletlapjes weg en vervolgen we onze weg. Er heerst een opperbeste stemming, want Marco heeft de avond ervoor de Tom Tom een fijne reset-beurt gegeven en het apparaat doet weer waar hij voor gemaakt is; ons van A naar B brengen. En het bergachtige landschap waar we doorheen rijden is adembenemend! Net voordat we Prado del Rey bereiken stuur ik onze gastvrouw een appje dat we 17:00u bij de kerk (het ontmoetingspunt) zullen arriveren. Al gauw verschijnt zij daar in een stoffige Citroën Berlingo. Ze gebaart dat we achter haar aan moeten rijden.

Net buiten het dorp slaat ze een ventweg in en draait naar een groot hek toe. We zijn er; ik herken de voorkant van het huis van de foto's. We stappen uit en ik loop met uitgestoken hand op haar af "Encantada de cononcerle, soy Emelie" (prettig kennis met u te maken). Ze heet Conchi, ze is een kleine vrouw van begin zestig schat ik. Ze draagt een jurkje en een paar kittige sandaaltjes. Ze wappert vurig met haar spaansec waaier en in de andere hand houdt ze haar mobiel vast. Druk pratend geeft ze ons een rondleiding door het huis en de tuin. Af en toe spreekt ze als een waterval iets in op haar telefoon en houdt ze die vervolgens voor mijn neus. Ik lees in het Nederlands wat ze zojuist bedoelde en we lopen weer verder. Het huis ruikt zeer indringend naar bloemetjes. Ik stel nog een paar vragen, probeer een klein praatje te maken en daarna wenst ze ons een fijne vakantie en verdwijnt ze, druk waaierend, door het gordijn bij de voordeur.

Na een aantal spullen te hebben uitgepakt, denken wij allebei nog maar aan één ding...vlug omkleden en in het zwembad springen!

1. Coby:
    13 september 2023
    Toch nog voorspoedig gereisd.. klinkt goed, amuseer je..😎🍹🏝️
  2. Mark:
    13 september 2023